Procedura naboru na stanowiska poza służbą cywilną - Informator - Komenda Powiatowa Policji w Inowrocławiu

Biuletyn Informacji Publicznej

Procedura naboru na stanowiska poza służbą cywilną

Nabór na wolne stanowiska nieobjęte mnożnikowymi systemami wynagrodzeń prowadzony jest zgodnie z procedurą naboru, stanowiącą załącznik do decyzji nr 118/22 Komendanta Powiatowego Policji w Inowrocławiu:

 

Procedura naboru na stanowiska nieobjęte mnożnikowymi systemami wynagrodzeń
w Komendzie Powiatowej Policji w Inowrocławiu

 

W celu usprawnienia procesu naboru na wolne stanowiska nieobjęte mnożnikowymi systemami wynagrodzeń w Komendzie Powiatowej Policji w Inowrocławiu, zwane stanowiskami pomocniczymi i obsługi, ustala się procedurę określającą zasady przeprowadzania naboru oraz czynności od przygotowania naboru do wyłonienia kandydata do zatrudnienia.

 

I. Informacje ogólne

1. Użyte w procedurze określenia oznaczają:

  • Komenda – Komendę Powiatową Policji w Inowrocławiu;
  • Komendant – Komendanta Powiatowego Policji w Inowrocławiu lub działającego w jego imieniu Pierwszego Zastępcę lub Zastępcę;
  • komórka organizacyjna – wydział, zespół podległy bezpośrednio Komendantowi, komisariat Policji;
  • kierownik komórki organizacyjnej – naczelnika wydziału, koordynatora zespołu, komendanta komisariatu Policji;
  • komisja rekrutacyjna – komisję powołaną decyzją Komendanta do przeprowadzenia naboru na stanowisko nieobjęte mnożnikowymi systemami wynagrodzeń;
  • BIP Komendy – strona podmiotowa Komendanta Powiatowego Policji w Inowrocławiu w Biuletynie Informacji Publicznej Komendy.

2. Nabór na stanowiska pomocnicze i obsługi odbywa się w drodze rekrutacji wewnętrznej lub zewnętrznej.

3. Na stanowisko nieobjęte mnożnikowymi systemami wynagrodzeń w Komendzie może być zatrudniona osoba, która:

  • jest obywatelem polskim;
  • ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
  • nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • posiada kwalifikacje wymagane na dane stanowisko pracy;
  • cieszy się nieposzlakowaną opinią;
  • posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.

4. Nabór może być prowadzony w sytuacji:

  • utworzenia nowego stanowiska pracy w Komendzie;
  • powstania wakatu;
  • wystąpienia konieczności zatrudnienia osoby na podstawie umowy o pracę na zastępstwo, na czas usprawiedliwionej nieobecności pracownika.

5. W przypadku konieczności zatrudnienia pracownika na zastępstwo dopuszcza się przeprowadzenie naboru z pominięciem procedury.

 

II. Planowanie naboru

1. Decyzję o wszczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Komendant z urzędu lub na wniosek kierownika komórki organizacyjnej, któremu podlega wolne stanowisko pracy.

2. Decyzja o wszczęciu naboru musi być poprzedzona akceptacją Głównego Księgowego-Naczelnika Wydziału Finansów Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy.

3. Projekt ogłoszenia o naborze sporządza wyznaczony przez naczelnika Wydziału Ogólnego pracownik Zespołu Kadr i Szkolenia. Ogłoszenie zawiera w szczególności:

  • określenie stanowiska pracy;
  • wymagania związane ze stanowiskiem, zgodnie z kartą opisu stanowiska pracy – niezbędne i dodatkowe;
  • zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy;
  • wskazanie wymaganych dokumentów;
  • termin i miejsce składania dokumentów.

4. W ogłoszeniu o naborze można zawrzeć informację o wysokości proponowanego wynagrodzenia.

5. Naczelnik Wydziału Ogólnego odpowiada za treść ogłoszenia.

6. Naczelnik Wydziału Ogólnego upowszechnia informację o wolnym stanowisku pracy poprzez:

  • umieszczenie w miejscu powszechnie dostępnym w Komendzie;
  • umieszczenie w BIP Komendy.

 

III. Rekrutacja wewnętrzna

1. W celu zapewnienia możliwości rozwoju i awansu zawodowego w pierwszej kolejności można zastosować rekrutację wewnętrzną, która polega na przeniesieniu na wakujące stanowisko innego pracownika Komendy.

2. Naczelnik Wydziału Ogólnego sporządza informację o wolnym stanowisku pracy i zapoznaje z nią wszystkich pracowników Komendy.

3. Osoby zainteresowane składają wnioski do Komendanta za pośrednictwem naczelnika Wydziału Ogólnego.

4. Wnioski opiniuje kierownik komórki organizacyjnej, której podlega wakujące stanowisko pracy.

5. Komendant podejmuje decyzję o przeniesieniu najlepszego kandydata na wolne stanowisko lub o przeprowadzeniu rekrutacji zewnętrznej.

 

IV. Powołanie i zadania komisji rekrutacyjnej

1. Komendant powołuje komisję rekrutacyjną, składającą się z co najmniej trzech członków, spośród których wyznacza przewodniczącego komisji i sekretarza. Komisja powoływana jest przed publikacją ogłoszenia o naborze.

2. Przed publikacją ogłoszenia komisja dokonuje wyboru technik i metod naboru.

3. W skład komisji wchodzą:

  • kierownik komórki organizacyjnej, któremu merytorycznie podlega wolne stanowisko pracy lub wyznaczony przez niego policjant lub pracownik;
  • pracownik Zespołu Kadr i Szkolenia Wydziału Ogólnego, pełniący funkcję sekretarza;
  • inni wyznaczeni przez Komendanta policjanci lub pracownicy.

4. W pracach komisji rekrutacyjnej nie może uczestniczyć pracownik będący małżonkiem lub krewnym do drugiego stopnia albo powinowatym pierwszego stopnia, albo pozostający w takim stosunku prawnym lub faktycznym wobec kandydata, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jego bezstronności.

5. Do zadań komisji należy:

  • udział w posiedzeniach komisji i w poszczególnych etapach postępowania rekrutacyjnego;
  • dokonanie oceny kandydatów;
  • wyłonienie kandydatów;
  • sporządzenie protokołu z naboru.

6. Do obowiązków przewodniczącego komisji należy:

  • kierowanie pracami komisji;
  • dbałość o przestrzeganie procedury naboru;
  • przedłożenie Komendantowi protokołu z przeprowadzonego naboru.

7. Do obowiązków sekretarza komisji należy:

  • powiadamianie kandydatów o zakwalifikowaniu do kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego, o terminie i miejscu poszczególnych etapów postępowania;
  • przechowywanie dokumentacji związanej z naborem;
  • organizacja przebiegu postępowania rekrutacyjnego.

8. Członek komisji ma obowiązek zachowania w tajemnicy uzyskanych w trakcie naboru informacji o kandydatach.

 

V. Rekrutacja zewnętrzna

1. Oferty kandydatów przyjmowane są w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze. Ofertę nadaną w terminie określonym w ogłoszeniu uznaje się za złożoną w terminie.

2. Termin składania ofert nie może być krótszy niż 5 dni od dnia opublikowania ogłoszenia.

3. Oferty wpływające do Komendy rejestrowane są zgodnie z zasadami pracy kancelaryjnej jednostki.

4. W sytuacji, gdy w odpowiedzi na ogłoszenie nie wpłynie żadna oferta lub żadna nie będzie spełniała określonych w ogłoszeniu wymagań, przewodniczący komisji niezwłocznie informuje o tym Komendanta, w celu podjęcia decyzji o ewentualnym ponownym ogłoszeniu naboru lub odstąpieniu od naboru.

5. Komisja przeprowadza postępowanie rekrutacyjne w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia, w którym upływa termin składania aplikacji.

6. Wyznaczony pracownik Zespołu Kadr i Szkolenia Wydziału Ogólnego dokonuje wstępnej weryfikacji wszystkich ofert pod kątem spełniania warunków: terminowego złożenia, kompletności oraz spełniania przez kandydatów wymagań niezbędnych określonych w ogłoszeniu, po czym przekazuje przewodniczącemu komisji komplet dokumentów wraz z listą kandydatów spełniających i niespełniających powyższych warunków.

7. Kandydaci niespełniający określonych w ogłoszeniu wymagań niezbędnych oraz których oferty są niekompletne lub złożone po upływie terminu ogłoszenia, nie biorą udziału w kolejnym etapie procedury.

8. Powiadamianie kandydatów spełniających wymagania formalne o terminach poszczególnych etapów postępowania rekrutacyjnego następuje poprzez wysłanie wiadomości drogą elektroniczną na podany w ofercie adres e-mail lub telefonicznie,
w przypadku niepodania adresu e-mail.

9. Kandydat ma prawo rezygnacji z ubiegania się o zatrudnienie na każdym etapie postępowania rekrutacyjnego.

10. Ustala się następujące techniki i metody naboru:

  • analiza merytoryczna ofert spełniających wymagania formalne;
  • test wiedzy;
  • sprawdzenie umiejętności obsługi komputera;
  • rozmowa kwalifikacyjna.

11. Odpowiedni dobór metod i narzędzi selekcji ma na celu zapewnienie obiektywizmu oceny spełniania wymagań przez kandydatów oraz wyłonienie spośród nich osób w najwyższym stopniu spełniających wymagania stawiane na danym stanowisku.

12. Analiza merytoryczna polega na weryfikacji aplikacji kandydatów spełniających wymagania formalne, w celu sprawdzenia, czy spełniają wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem pracy.

13. Test wiedzy może być przeprowadzony w przypadku, gdy od kandydata na stanowisko wymagane jest posiadanie wiedzy z zakresu wskazanego w opisie stanowiska pracy. Test wiedzy zawiera nie mniej niż 10 i nie więcej niż 20 pytań. Za każdą poprawną odpowiedź kandydat otrzymuje 1 punkt. W stosunku do kandydatów, którzy nie osiągnęli progu 60% prawidłowo udzielonych odpowiedzi, postępowanie rekrutacyjne zostaje przerwane.

14. Jeżeli komisja określiła, że w trakcie naboru przeprowadzony zostanie test wiedzy, a w wyniku ogłoszenia wpłynęło nie więcej niż 10 ofert, komisja może odstąpić od przeprowadzania testu wiedzy, stosując pozostałe techniki i metody naboru.

15. Sprawdzenie umiejętności obsługi komputera może być przeprowadzone w przypadku naboru na stanowisko, na którym wymogiem niezbędnym jest umiejętność obsługi komputera. Za sprawdzian umiejętności kandydat może otrzymać maksymalnie 10 punktów. W stosunku do kandydatów, którzy nie osiągnęli progu 60% możliwych do uzyskania punktów, postępowanie rekrutacyjne zostaje przerwane.

16. Rozmowa kwalifikacyjna jest ostatnim etapem postępowania rekrutacyjnego. Pozwala ona poszerzyć i potwierdzić informacje przedstawione przez kandydata w ofercie, poznać jego postawy, motywy i zachowania. Rozmowa kwalifikacyjna składa się z następujących etapów:

  • autoprezentacja kandydata, połączona z oceną motywacji do zajęcia stanowiska objętego procedurą;
  • rozmowy ukierunkowanej – wywiadu, którego celem jest ocena predyspozycji kandydata.

17. Wystąpienia kandydatów odbywają się w kolejności alfabetycznej. W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej członkowie komisji indywidualnie oceniają predyspozycje kandydatów przy zastosowaniu dziesięciostopniowej skali punktowej, gdzie:

  • 1-2 pkt – oznacza bardzo niski poziom predyspozycji;
  • 3-4 pkt – oznacza niski poziom predyspozycji;
  • 5-6 pkt – oznacza przeciętny poziom predyspozycji;
  • 7-8 pkt – oznacza wysoki poziom predyspozycji;
  • 9-10 pkt – oznacza bardzo wysoki poziom predyspozycji.

Na koniec rozmowy kandydatowi umożliwia się zadawanie pytań komisji. Po dokonaniu oceny członkowie komisji przekazują sekretarzowi przyznaną kandydatowi liczbę punktów, w celu wpisania do arkusza zbiorczego.

18. Arkusz zbiorczy oceny kandydatów zawiera punkty za każdy etap postępowania rekrutacyjnego.

 

VI. Zakończenie naboru zewnętrznego

1. Wynikiem końcowym prac komisji jest wyłonienie nie więcej niż siedmiu najlepszych kandydatów, którzy umieszczeni zostają na liście rankingowej w protokole z naboru.

2. Listę rankingową sporządza się na podstawie punktów przyznanych w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.

3. Na liście rankingowej może się znaleźć kandydat, który uzyskał nie mniej niż 60% możliwych do uzyskania punktów w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.

4. Przewodniczący komisji przekazuje protokół Komendantowi wraz z kompletem dokumentów dotyczących kandydatów ujętych na liście rankingowej.

5. Protokół z przeprowadzonego naboru zawiera w szczególności:

  • określenie stanowiska pracy, na które był prowadzony nabór;
  • liczbę kandydatów oraz imiona i nazwiska nie więcej niż siedmiu najlepszych kandydatów;
  • liczbę nadesłanych ofert, w tym liczbę ofert niespełniających wymogów formalnych;
  • informację o zastosowanych metodach i technikach naboru;
  • uzasadnienie dokonanego wyboru;
  • skład komisji przeprowadzającej nabór.

6. Protokół winien odzwierciedlać wszystkie czynności i zdarzenia mające wpływ na przebieg naboru oraz jego wynik.

7. Spośród kandydatów umieszczonych na liście rankingowej Komendant wybiera osobę do zatrudnienia.

8. Po podjęciu decyzji o zatrudnieniu, cała dokumentacja z naboru przekazywana jest naczelnikowi Wydziału Ogólnego.

9. Lista rankingowa kandydatów może być wykorzystana przez Komendanta do podejmowania decyzji dotyczących obsadzenia stanowisk pracy o takich samych lub niższych wymaganiach niezbędnych, w ciągu 12 miesięcy od jej zatwierdzenia przez Komendanta. Po tym czasie dokonuje się protokolarnego zniszczenia ofert pozostałych kandydatów.

10. Kandydaci biorący udział w naborze mają możliwość wglądu do dokumentów zawierających ich indywidualne wyniki. W celu uzgodnienia terminu wglądu do dokumentów kandydat powinien złożyć wniosek do naczelnika Wydziału Ogólnego pisemnie lub drogą elektroniczną na adres: bip-inowroclaw@bg.policja.gov.pl.

 

Wzór arkusza zbiorczego oceny kandydatów

________________________
      (miejscowość i data)

 

ARKUSZ ZBIORCZY OCENY KANDYDATÓW

na stanowisko _____________________________________________  

 

Lp.

Nazwisko i imię

Test wiedzy

Test komputerowy

Rozmowa kwalifikacyjna

Liczba punktów przyznana przez każdego z członków komisji (0-10)

Suma punktów

z rozmowy kwalifikacyjnej

Uwagi

liczba punktów

%

liczba punktów

%

1.

2.

3.

liczba punktów

%

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podpisy członków komisji     1 _______________________   2 _______________________   3 _______________________  

 

 

 

Pliki do pobrania

Metryczka

Data publikacji : 25.01.2014
Data modyfikacji : 13.06.2024
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Inowrocławiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Bożena Buczkowska
Osoba udostępniająca informację:
Bożena Buczkowska Wydział Ogólny KPP w Inowrocławiu
Osoba modyfikująca informację:
Beata Roszak
do góry